Uw expert voor
een betere schadevergoeding

Slachtoffer van een schadegeval? Sinistra is de verdediger van gedupeerden in België. Onze experten en tegenexperten staan u bij voor een eerlijke, snelle en zorgeloze vergoeding. Met Sinistra staat u er nooit meer alleen voor.

Contre-expert Sinistra qui aide les sinistrés à comprendre leur assurance habitation
Contre-expert Sinistra qui aide les sinistrés à comprendre leur assurance habitation

Waarom u laten bijstaan door een tegenexpert van Sinistra?

Met of zonder Sinistra: het maakt een groot verschil. Dankzij onze bijstand winnen gedupeerden tijd, geld en gemoedsrust.

Experts tot uw dienst bij een schadegeval

Weg met de stress van een onvoldoende schadevergoeding. Onze missie is om u te begeleiden zodat u ten volle uw rechten als verzekerde kunt doen gelden. Bij Sinistra zijn gedupeerden in goede handen.

Expertise

Ten laste van uw verzekeraar tot

100%

Assistentie van A tot Z : aan uw zijde vanaf de eerste uren na het schadegeval tot aan de uiteindelijke uitbetaling van uw vergoeding.

Tegenexpertise

Ten laste van uw verzekeraar tot

100%

Betwisting van een beslissing van uw verzekeringsmaatschappij : tot uw dienst om elk geschil en conflict op te lossen.

Professionals toegewijd aan de verdediging van gedupeerden

Waarom hebben we zo’n goede reputatie? Simpelweg omdat onze teams deskundig zijn op het gebied van verzekeringen, recht en onderhandeling. Het resultaat? De tegenexpert van Sinistra herstelt het evenwicht in de machtsverhouding tussen verzekeraar en verzekerde. Evenwichtige onderhandelingen, betere schadevergoeding als eindresultaat!

Sinistra, uw expert in woningschade

Water, vuur, wind, kwaadwilligheid: onze bijstand dekt alle schadegevallen die onder uw woningverzekering vallen. Wij bundelen de beste expertise in één enkel team van tegenexperten. Sinistra: expertise in het meervoud.
Waterschade
Storm
Natuurramp

Vandalisme

Glasbreuk

Brand

Overstroming

Diefstal

Botsing

Waterschade

Waterlek, leidingbreuk, terugstroming van rioolwater, infiltratie, huiszwam, schade door stookolie,…

Brand

Vuur, ontploffing, implosie, kortsluiting, blikseminslag, schade door rook, vlammen of roet,…

Storm

Hevige wind, stortregen en/of slagregen, hagel, hagelsteen, sneeuwdruk, kustverschijnselen…

Overstroming

Onweersvloed, falen van een dam of dijk, overstroming door ophoping van sedimenten,…

Natuurramp

Tornado, orkaan, aardbeving, tsunami, droogte, grondverschuiving en/of verzakking,…

Diefstal

Inbraak, frauduleuze ontvreemding, diefstal met geweld of braak, plundering van een handelszaak,…

Vandalisme

Graffiti, tags, vernieling, schade aan een winkelpui, conflictsituatie, diefstalpoging,…

Botsing

Vallende boom, gevel aangereden door een voertuig, beschadiging van de tuin door een dier…

Glasbreuk

Breuk van beglazing, barst in sanitair, schade aan een kookplaat, een tv-scherm, een zonnepaneel,…

Een expertise tot 100% ten laste van uw verzekeraar

Een tegenexpertise zonder kosten? Jawel, het kan! Door elk jaar uw verzekeringspremies te betalen, bouwt u uw eigen recht op om bij een schadegeval vertegenwoordigd te worden door Sinistra. Onze erelonen worden tot 100% gedekt door uw woningverzekering. Wij controleren dit voor u bij uw verzekeraar vóór we met onze tussenkomst starten.

Duizenden gedupeerden vertrouwen op ons. En u?

Net als steeds meer verzekerden vertrouwden zij hun schadegeval toe aan Sinistra. Ontdek waarom.
Sinistra NL - Dimitri
Dimitri

24 augustus 2024

Tegenexpertise van topniveau! Na waterschade minimaliseerde de verzekering de schade. Sinistra analyseerde, bracht argumenten aan en behaalde een drie keer hogere schadevergoeding. Zonder hen waren we benadeeld geweest.

Sinistra NL - Marleen
Marleen

22 november 2024

We bevelen hen aan ! Na een storm weigerde de verzekering te vergoeden, met het argument dat de gemeente niet getroffen was. Sinistra bewees het tegendeel en behaalde een gunstige uitspraak. Zonder hen hadden we niets gekregen. Een echte opluchting.

Sinistra NL - Jan
Jan

16 juni 2021

Na waterschade in ons huis heeft Sinistra ons dossier met opmerkelijk professionalisme opgevolgd. Dankzij hun tussenkomst werd de schadevergoeding verhoogd. Een waardevolle steun na het schadegeval. ????

Sinistra NL - Nathalie
Nathalie

26 oktober 2023

Slachtoffers van een overstroming, we waren volledig de weg kwijt. Sinistra nam alles weer in handen, pleitte voor ons en behaalde een echte schadevergoeding. Doeltreffend, menselijk… en geducht wanneer nodig.

Sinistra NL - Patrick
Patrick

9 juli 2024

Uitzonderlijke en onberispelijke service die ik ten zeerste aanbeveel. Mijn branddossier werd verdedigd zoals het hoort, zelfs beter dan verwacht. Ondanks de complexiteit van het schadegeval toonde Sinistra professionaliteit in hun expertise. 🙂

Sinistra NL - Hilde
Hilde

30 april 2023

We wisten niet dat Sinistra bestond. Aangename verrassing om onze schadevergoeding met bijna 20% te zien stijgen. Goed verzekerd zijn is belangrijk, maar het is jammer dat je je rechten moet verdedigen om te krijgen waar je recht op hebt. Nogmaals bedankt, Sinistra!

Sinistra NL - Idriss
Idriss

18 januari 2025

✅ Infiltraties via het dak, conflict met de buur en de syndicus… Sinistra nam het over, onderhandelde krachtig met de verzekering en bracht de situatie in beweging. Dankzij hen werd het schadegeval eindelijk erkend en vergoed.

Sinistra NL - Tamara
Tamara

7 december 2022

Zeer tevreden! Na onze inbraak stelde de verzekeringsdeskundige een veel te lage schadevergoeding voor. Dankzij Sinistra kregen we 3.670 € extra. Hun tussenkomst maakte het verschil 🙌 . Ik beveel hen ten zeerste aan.

Sinistra NL - Koen
Koen

5 februari 2025

Dank aan al uw teams! Na de brand waren we de weg kwijt. Sinistra nam alles in handen: de formaliteiten, onderhandelingen en de verdediging van onze rechten. Het resultaat: een maximale schadevergoeding. Een waardevolle service voor alle gedupeerden in België.

Sinistra NL - Sofia
Sofia

13 september 2022

Waterschade 💧: de verzekering stelde 1.200 € voor. Met Sinistra kregen we 4.850 €. Hun expertise maakte het verschil. Snel, duidelijk, en uiterst doeltreffend. Bedankt voor de strijd aan onze zijde🤝.

Marleen
Marleen
22 november 2024
We bevelen hen aan ! Na een storm weigerde de verzekering te vergoeden, met het argument dat de gemeente niet getroffen was. Sinistra bewees het tegendeel en behaalde een gunstige uitspraak. Zonder hen hadden we niets gekregen. Een echte opluchting.
Jan
Jan
16 juni 2021
Na waterschade in ons huis heeft Sinistra ons dossier met opmerkelijk professionalisme opgevolgd. Dankzij hun tussenkomst werd de schadevergoeding verhoogd. Een waardevolle steun na het schadegeval.
Tamara
Tamara
7 december 2022
Zeer tevreden! Na onze inbraak stelde de verzekeringsdeskundige een veel te lage schadevergoeding voor. Dankzij Sinistra kregen we 3.670 € extra. Hun tussenkomst maakte het verschil 🙌 . Ik beveel hen ten zeerste aan.
Idriss
Idriss
18 januari 2025
✅ Infiltraties via het dak, conflict met de buur en de syndicus… Sinistra onderhandelde krachtig met de verzekering en bracht de situatie in beweging. Dankzij hen werd het schadegeval eindelijk erkend en vergoed.
Koen
Koen
5 februari 2025
Dank aan al uw teams! Na de brand waren we de weg kwijt. Sinistra nam alles in handen: de formaliteiten, onderhandelingen en de verdediging van onze rechten. Het resultaat: een maximale schadevergoeding. Een waardevolle service voor alle gedupeerden in België.
Patrick
Patrick
9 juli 2024
Uitzonderlijke en onberispelijke service die ik ten zeerste aanbeveel. Mijn branddossier werd verdedigd zoals het hoort, zelfs beter dan verwacht. Ondanks de complexiteit van het schadegeval toonde Sinistra professionaliteit in hun expertise. 🙂

Veelgestelde vragen

Heeft u nog vragen over ons bedrijf, onze diensten of over de expertises en tegenexpertises? Ontdek de 10 meest gestelde vragen van onze klanten.
1Kan ik u altijd opnieuw contacteren als ik er alleen niet uitkom ?

Ja, natuurlijk. We staan klaar om in te grijpen aan het begin of tijdens de afhandeling van uw schadegeval. De expertise wordt dan een tegenexpertise. Houd er wel rekening mee dat hoe vroeger wij tussenkomen, hoe beter uw schadevergoeding zal zijn. Het is voor onze expert makkelijker om een vergoeding te onderhandelen op basis van een dossier dat hij zelf heeft samengesteld, dan om een voorstel van de verzekeringsmaatschappij te heronderhandelen dat zij alleen heeft beoordeeld.

2 Door een beroep te doen op uw diensten, zullen we dan de verzekeringsmaatschappij niet tegen ons krijgen ?

Nee, helemaal niet. In België is het betwisten van een verzekeringsbeslissing een recht. Het stelt verzekerden in staat hun belangen te verdedigen. Bij een geschil, conflict, verschil van mening of onenigheid met uw verzekeraar, laat uw stem dan horen.

Het is heel gebruikelijk om vertegenwoordigd te worden door een privé-expert. Het doel is de gedupeerde te ontlasten bij de complexe afhandeling van zijn schadegeval. Daarom betaalt uw verzekeraar zelf (volledig of gedeeltelijk) de kosten van expertise en tegenexpertise.

3Mijn verzekeraar heeft een verzekeringsexpert aangesteld : bent u dat ?

Nee, helemaal niet. Het is belangrijk om de twee niet door elkaar te halen. De verzekeringsexpert is de persoon die in dienst is van uw verzekeraar en als taak heeft uw schadeaanvraag te onderzoeken, de aansprakelijkheden vast te stellen en de vergoeding te berekenen die men u wil aanbieden. De verzekerde-expert (ook tegenexpert genoemd) wordt daarentegen aangesteld door de gedupeerde om diens belangen te verdedigen. Om uw rechten te doen gelden, zal deze onafhankelijke expert de schade beoordelen en ervoor zorgen dat zijn cliënt een eerlijke vergoeding krijgt die de herstellingen dekt volgens de actuele marktprijzen.

Kort samengevat: de verzekeringsexpert werkt voor de verzekeringsmaatschappij, terwijl de verzekerde-expert werkt voor de verzekerde.

4Bent u volledig onafhankelijk ten opzichte van de verzekeringsmaatschappijen ?

Natuurlijk! Onze onafhankelijkheid is de fundamentele basis van onze werking, daarom hebben wij ervoor gekozen om al onze opdrachten toe te spitsen op de verdediging van gedupeerden. Sinistra aanvaardt enkel expertises en tegenexpertises voor verzekerden. Al onze medewerkers werken voor u en niet voor uw verzekeringsmaatschappij.

5Concreet, wat is het verschil tussen een verzekerde-expert en een tegenexpert van Sinistra ?

Er is geen verschil. Een Sinistra-expert wordt een verzekerde-expert genoemd wanneer hij de gedupeerde van A tot Z begeleidt tijdens een expertise. Dezelfde expert wordt een tegenexpert genoemd wanneer hij de gedupeerde bijstaat in geval van een meningsverschil met de verzekeraar (onvoldoende schadeloosstellingsvoorstel, weigering om een deel van de schade te dekken,…). Er bestaan nog tal van andere synoniemen: privé-expert, onafhankelijke expert, brandexpert, expert na schadegeval of gewoon schade-expert.

6Wat gebeurt er als mijn verzekeringscontract uw tussenkomst niet volledig dekt ?

Soms hebben sommige klanten een minder voordelig contract afgesloten dan anderen. In dat geval proberen wij u een maatwerkoplossing aan te bieden. We bekijken dit per geval, afhankelijk van uw situatie en het lopende schadegeval.

7Accepteren jullie de verdediging van verzekerden van alle maatschappijen in België ?

Onze experts zijn opgeleid en bekwaam om u te verdedigen volgens de algemene voorwaarden van alle bestaande woningverzekeringscontracten in België, ongeacht de verzekeringsmaatschappij: Axa, Yuzzu, Baloise, Vivium, AG Insurance, Federale, Arag, BDM, Argenta, Euromex, DAS, Athora, Crelan, Avise, Belfius Assurance, AP Assurances, Beobank, Allianz, CDA, Corona Direct, Ethias, KBC, L'Ardenne Prévoyante, NN Insurance, P\&V, DVV, Amma, Fidea, Partners Assurances, CBC, Foyer Assurances, Legal Village, ACM Insurance, Arces, LAR, ...

Natuurlijk bestrijken onze teams, naast hun deskundigheid voor alle verzekeringen, het volledige Belgische grondgebied: Vlaanderen, Brussel & Wallonië. Zo komen alle gedupeerden in België in aanmerking voor de bijstand van Sinistra.

8Buiten uw openingsuren, hoe kunnen we u bereiken in geval van nood ?

Een schadegeval waarschuwt nooit vooraf. Daarom is Sinistra 24/7 bereikbaar. Tijdens de openingsuren staat een medewerker voor u klaar van maandag tot zaterdag, van 9u tot 19u, via e-mail of telefoon. Buiten deze uren blijven we bereikbaar, dag en nacht, via het chatvenster rechtsonder op uw scherm.

9Helpen jullie ook professionals ?

Ja, de experts van Sinistra zijn deskundig voor zowel particulieren als professionals (handel, horeca, landbouwactiviteiten,...). Onze medewerkers beschikken over een brede expertise om u te helpen uw activiteiten zo snel mogelijk te hervatten.

10Ik kende het concept van tegenexpertise niet : is dat nieuw ?

Nee, helemaal niet! Ons vak als verzekerde-expert en tegenexpert bestaat al zo lang als er verzekeringscontracten zijn, maar het is nog steeds vrij onbekend. Decennialang hebben verzekerden het gewoon gevonden om de verzekeraar alleen te laten beslissen over de uit te keren schadevergoeding, wat vaak voor frustratie zorgt.

Als een soort advocaat op het terrein van verzekeringen, maakt Sinistra het betwisten van een verzekeringsbeslissing toegankelijk voor een breed publiek.

Een expert nodig? Laten we erover praten.

Laat uw rechten gelden. Onze adviseurs zijn telefonisch of per e-mail bereikbaar van maandag tot zaterdag, van 9u tot 19u. Een noodgeval? Onze chat is 24/7 open.